Zapraszamy do lektury!
Zasady prowadzenia księgi przychodów i rozchodów
Podatnicy i inkasenci zobowiązani są do prowadzenia ksiąg podatkowych: rejestrów i ewidencji, ksiąg rachunkowych i podatkowej księgi przychodów i rozchodów (PKPiR). Ze względu na formalność i ścisłe zasady, które trzeba przy tym zachować, przedsiębiorcy często zlecają prowadzenie księgi przychodów i rozchodów księgowym. Prowadzenie pełnej księgi przychodów i rozchodów należy do zadań wykonywanych przez biura rachunkowe w ramach usług z zakresu pełnej księgowości. W tym artykule przybliżymy zasady prowadzenia PKPiR.
Różnice między księgowością pełną a uproszczoną
Wbrew pozorom wybór odpowiedniego sposobu rozliczania działalności nie jest łatwy, szczególnie dla początkujących przedsiębiorców. Możliwości jest kilka i nie zawsze wiemy, które rozwiązanie będzie najkorzystniejsze w przypadku naszej firmy.